Yhdistyksen toiminta

Elämyksiä ja kohtaamisia amerikkalaisen elämänmuodon ja kulttuurin äärellä

SAM Helsinki tarjoaa jäsenilleen monipuolista sinipunavalkoista ohjelmaa: ajankohtaista USA-tietoutta, iloisia kohtaamisia ja verkostoitumista.

Suosittuja ovat matkailuillat, teemabrunssit, yritysvierailut ja runsas kulttuuritarjonta. 4th of July-, Halloween- ja Thanksgiving-juhlia vietetään tyylillä Suomessakin.

Haemme aina tuoreita näkökulmia. Lisäämme Suomi-USA -aktiivisuutta tarjoamalla foorumin ja verkoston kanssakäymiseen sekä tiedonvaihtoon. Toimintamme on poliittisesti sitoutumatonta ja kaikille avointa.

SAM Helsinki on Suomi-Amerikka Yhdistysten Liiton jäsen. Liiton kautta lähetämme joka vuosi nuoria kesätöihin USA:han sekä myönnämme apurahoja maisteri- ja jatko-opintoihin amerikkalaisissa yliopistoissa.

SAM Helsingillä on noin 1300 jäsentä. Yhdistys on toiminut aktiivisesti jo vuodesta 1946. Täältä löydät yhdistyksen säännöt.

Olet tervetullut joukkoomme, lue lisää jäseneduistamme täältä!

SAM Helsingin tapahtumat

4th of July Tähtitorninmäellä Kaivopuistossa